branding

Waarom branding onmisbaar is voor jouw bedrijf

Branding is de manier waarop jij jezelf als bedrijf neerzet. Branding gaat bijvoorbeeld vaak om de normen en waarden van een bedrijf, maar ook om de visie en missie. Waar sta jij voor als bedrijf? Een voorbeeld hiervan is dat je het milieu hoog in het vaandel hebt staan. Branding is erg belangrijk Wanneer je geen branding strategie hebt, loop je al snel klanten mis, maar hoe pak je dit nou eigenlijk aan?

Bepaal je missie en visie

Eerst moet je bepalen wat jouw missie en visie is. Van daaruit werk je verder. Wanneer je gaat nadenken over jouw missie vraag je jezelf een aantal dingen af; wie zijn wij als bedrijf en wat doen we? Wie is onze doelgroep en wat willen wij betekenen voor deze doelgroep? Wat zijn de normen, waarden en ambities waarop wij als bedrijf willen handelen? Een visie gaat vooral om het toekomstig perspectief. Waar wil jouw bedrijf heen werken? Waar wil je staan als bedrijf en op welke manier ga je deze visie realiseren?

Zorg voor een pakkend verhaal

Klanten kopen liever bij een bedrijf met een verhaal. Wanneer iemand een band voelt met een merk zullen ze eerder geneigd zijn een aankoop te doen. Daarnaast is de life time value vaak een stuk hoger omdat herhalingsaankopen vaker voorkomen wanneer er een band aanwezig is tussen een klant en een bedrijf. Plaats dus een verhaal op jouw website met een stuk over jouw achtergrond en jouw beweegreden voor het opstarten van het bedrijf. Een pakkend verhaal kun je ook in een video verwoorden. Een animatie video laten maken is niet alleen ideaal voor het presenteren van producten, maar ook voor jouw brandingsverhaal is dit een effectieve tool.

Zorg voor een onderscheidende branding strategie

Veel bedrijven gaan de mist in door hun branding na te boosten van andere bedrijven. Hierdoor val je minder of niet snel op door potentiële klanten. Het beste is om je zo onderscheidend mogelijk op te stellen. Wees creatief in plaats van te doen wat ieder bedrijf al doet.

 

 

1